פרופ' יהודה אדלר

פרופ' יהודה אדלר (נולד ב-21 בנובמבר 1962) הוא רופא ישראלי, מומחה בינלאומי לרפואה פנימית ולקרדיולוגיה ומנהל בית החולים משגב לדך בירושלים.

רפואה ומחקר

אדלר גדל בתל אביב, להורים ניצולי שואה את לימודי הרפואה סיים בהצטיינות באוניברסיטה העברית בירושלים. התמחה ברפואה פנימית במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא – תל השומר ובקרדיולוגיה במרכז הרפואי רבין. לאחר התמחותו ייסד אדלר את המרכז לשיקום הלב לחולי אי ספיקת לב בבית החולים שיבא תל השומר.

כיהן במהלך השנים כחבר מועצת מגן דוד אדום ובוועד הפועל של הארגון, כמנהל הרפואי של מחוז שפלה- מרכז בקופת חולים לאומית ומשנת 2008 מנהל ומייסד את בית החולים "משגב לדך" החדש בירושלים, הנמצא בבעלות קופת חולים מאוחדת ומשמש כבית חולים כללי-פרטי.

פרסם למעלה מ-200 מאמרים מדעיים בכתבי עת רפואיים המובילים בעולם. בשנת 2005 מונה כחבר בכוח המוביל באירופה למחלות שריר הלב וקרום הלב, והיה בין המחברים של ההתוויות העולמיות לטיפול במחלות אלו. אדלר הוא מהחלוצים שגילו את יעילות הטיפול בקולכיצין לדלקות חוזרות של קרום הלב, טיפול אשר מקובל היום בעולם כולו כטיפול ראשוני במחלה.

בעל אות ירושלים לשנת 2010 עבור תרומתו לעיר, פיתוח והובלת בית החולים משגב לדך למצוינות רפואית.

אדלר מנהל את פרויקט תלפיות של בית החולים "שיבא תל השומר" לטיפוח דור המנהיגות הבא של הרפואה הישראלית, חבר בוועדת ההיגוי של בית הספר החמישי לרפואה בישראל, הצפוי לפעול בגליל, חבר המועצה הלאומית למניעת מחלות לב וכלי דם של משרד הבריאות וחבר ועדת ההיגוי למניעת השמנה וסוכרת בילדים מטעם מכון גרטנר – משרד הבריאות.

אדלר נשוי ואב לשלושה, מתגורר ברעננה.